Romanescul pitoresc



Cum am stat pe bara o saptamana, am inceput sa ma plictisesc si sa planuiesc urmatoarele iesiri la munte. Imi aminteam eu ceva de un concurs cu Istrita Escape parca pe la Buzau. Hmm. M-as fi dus doar pentru ca pare sa fie mai aproape. 

Intre timp ma ia pe nepregatite Sugar Daddy Bobita a.k.a George care imi zice, pai nu mergi pe 29 la Iezer Papusa Trail Race? Ditai numele ca sa ascunda adevarata fata a traseelor :))

Apropo, dragi organizatori, am numai recomandari faine fata de concurs si sunt convinsa ca e o experienta memorabila. Acesta este insa un pamflet in baza denumirilor deci trebuie luat ca atare, fara alte nuante si connotatii negative. Bafta multa participantilor si spor la organizare!

Intre timp... ma bag pe site ca zic, why not, cumva confundand pe loc cele doua curse. Ia sa vedem traseele. Wait, what? Cursa de 10km pe Gainatul Mare. Pe ce?!?! :))))) Nu are rost sa mai scriu in plus, las sa curga conversatia cu Bobita...





Dupa ce ma opresc din agonia rasului, ma gandesc ca nu o fi singura locatie lovita de soarta cu asa o denumire si fac un pic de research. Ar fi pacat cand sigur avem potential in tara de asa ceva. Pai ce sa vezi.

La Zalau dam de Dealu’ Puli. Da, pot s-o scriu necenzurat pentru ca asa ii spune. La fel ca Pula din Croatia – o sa zic pe care am vizitat-o ca sa nu sune direct ca dracu’ daca as fi spus „in care am fost” – am ras si atunci de sa cad din masina, mai ales ca am stat o saptamana acolo, era vremea frumoasa si evident ca se mai gasea cate un romanas care sa ma intrebe daca e vreamea insorita. Pai cum, intotdeauna e bine in ...... CroaÈ›ia!!!  :))) Vocabular sa fie ca minti creatoare este fara numar!


Sa continuam. In judeÈ›ul Vâlcea (la je acasa adica), avem Lacul Căcăcioasa. Alegerea de nume are sens: pe vremuri, acolo veneau vidanjorii si deversau dejectiile, crezand ca apa acopera definitiv toata „materia organica”. Culmea e ca, in Lacul Căcăcioasa cică se pescuieste frumos caras È™i plătică. Crescuti bio, evident.

Tot în Vâlcea (unde aparently, avem un vocabular mai loose si urechile mai tolerante), există localitatile Cracii Doamnei, Mădulari, Dealul Bucii si Păscoaia.

ÃŽn Suceava, există localitatea PârÈ›eÈ™tii de Jos dar nu si PârÈ›eÈ™tii de Sus. Asadar se adevereste zicala, ce e prea mult strica.  

BistriÈ›a-Năsăud se lauda (sau nu) cu localitatea Spermezeu. Nu am reusit sa ii aflu originile, sa zic asa ca sa ramanem in tematica – dar nici nu cred ca vreau sa stiu :)) Insa vin puternic din spate clasicul Băicoi (Prahova), Tetcoiu (DâmboviÈ›a) si Sculeni (IaÈ™i)!

Iar in Buzău, parese ca satenii din Crăcănata s-au revoltat cu ani în urmă, au spus că nu le place numele localității și vor să-l schimbe. PCR a aprobat, cu generozitate, asa incat demnitatea satenilor sa fie restaurata, numele satului fiind preschimbat în Udați-Mânzu.


Ce sa va zic, daca nu va bucurati deja indeajuns de munte si locurile pe care le descoperiti (gen groapa de gunoi a capitalei la Catelu pe unde faceam eu ture pentru maraton acum vreo doi ani), nu este timpul pierdut! Hai cu weekenduuuulll!!!

Pup,
Mela



Comments

Popular posts from this blog

De ce nu.

My deeds 2018